Творча сім’я Тимківих
Оксана та Михайло Тимківи представили у Музеї гетьманства свої іконописні, живописні та графічні роботи. У творчому доробку матері і сина можна побачити традиції та новаторство.
Оксана Тимків народилася у місті Корсунь-Шевченківському на Черкащині. Навчалася в Київському художньо-промисловому технікумі (нині Київська державна академія декоративного мистецтва і дизайну ім. М. Бойчука). Працювала художником на українсько-французькій анімаційній студії «Борисфен-Лютес». Потім було навчання в Національній академії образотворчого мистецтва та архітектури на факультеті живопису, відділення реставрації живопису. Понад 10 років пані Оксана працює викладачем графіки, іконопису, техніки-технології олійного живопису «старих майстрів» у Муніципальному закладі вищої освіти Київська Академія мистецтв (колишня Київська дитяча Академія мистецтв).
«Різностильовий підхід художниці до створення культового станкового живопису зумовлений бажанням проникнути в сутність сакрального мистецтва: йдучи від духовної першооснови іконопису в Україні до сучасного релігійного живопису, через поступовий відхід від усталеного канону до нововведень з використанням різних художніх прийомів і засобів творчого відображення. Твори Одигітрія „Гра немовляти“, „Образ Святої Великомучениці Катерини“, „Святий Миколай“, триптих „Три святителі“, поліптих „Божник“ стали синтезом сучасного сакрального мистецтва та візантійсько-руських іконописних традицій, — пише мистецтвознавець Катерина Попович. — В іконі Одигітрія „Гра немовляти“ художниця створює ліричний образ Богоматері, наслідуючи канони церковного мистецтва та проявляючи авторське бачення. В іконі „Святий Миколай“ мисткиня під впливом грецько-візантійського сакрального мистецтва вдало використовує „дихроматичний ефект“ — контраст теплих і холодних кольорів. Твір „Архістратиг Михаїл“ виконаний в бароковому стилі, захоплює святковим колоритом та інтенсивними люмінісценціями. В іконі „Свята Катерина“ відчутна стилістика рококо, про що свідчать постава, елементи одягу Великомучениці. Твори сакрального живопису в творчій інтерпретації художниці набувають нового змісту й сучасного звучання, випромінюють потужну духовну енергію та володіють неймовірною внутрішньою силою, допомагаючи наблизитись до трансцендентного, замислитись над сенсом життя. Художниця перебуває в постійному пошуку дотичної манери та нових форм втілення ідей релігійного жанру».
Оксана Тимків є високопрофесійним реставратором. Вона повертає до життя твори релігійного мистецтва, зберігаючи їх первісний вигляд та автентичність, чітко дотримуючись відповідних правил та вимог реставрації. Відреставровані нею пам’ятки станкового живопису знаходяться у Національному музеї образотворчого мистецтва України, Білоцерківському краєзнавчому музеї, Корсунь-Шевченківському державному історико-культурному заповіднику та приватних колекціях.
У творчому доробку пані Оксани є твори олійного живопису, виконані з дотриманням техніки та технології, що використовувалися в європейських країнах від 13-го по 19-те століття.
— Для мене було великою честю виставити свої роботи в Музеї гетьманства, у ньому неповторна атмосфера, — розповіла Оксана Тимків. — Кілька років тому познайомилася з Музеєм на відкритті виставки колеги фахового викладача КДАМ ім. М. І. Чембержі Людмили Кубай. І коли постало питання про місце проведення власної виставки, одразу ж згадала про Музей. Хочу зауважити особливе відчуття щирості у спілкуванні із директором Галиною Іванівною Яровою та співробітниками.
Представила роботи різних років. Творчий доробок охоплює період від 2008 до 2019 років. Твори «Спас у славі», «Свята Рівноапостольна Марія Магдалина», «Містичні заручини святої Катерини», «Нова радість стала…» можна вважати творчими експериментами, кожен з яких міг би започаткувати окремий стильовий напрямок.
Михайло Тимків цього року закінчує Київську дитячу Академію мистецтв ім. М. І. Чембержі — напрямок образотворче мистецтво. З 2009 року він активний учасник більш як 60 мистецьких проєктів, серед яких — понад 30 виставок в Україні, Бельгії, Китаї (у тому числі й персональних у Київській дитячій академії мистецтв та Корсунь-Шевченківському державному історико-культурному заповіднику) та близько 20 конкурсів. Протягом навчання юний митець здобув відзнаки та нагороди на ІХ Міжнародному дитячо-юнацькому конкурсі образотворчого мистецтва «Срібний дзвін», І Міжнародному конкурсі-фестивалі «Slankovych fest», Всеукраїнському відкритому конкурсі-виставці художніх творів МИСТЕЦТВО, ХХІ Міжнародному бієнале графіки «Між чорним та білим», ХІІ Всеукраїнському конкурсі-фестивалі «Українська естафета творчості». Є президентським стипендіатом 2019 року.
Твори Михайла, представлені на виставці, складають творчий доробок у графічних друкованих техніках, живописі, декоративно-прикладному мистецтві та комп’ютертній графіці. Друковану графіку презентують твори в техніці лінориту (рання композиція «У своїй садибі», «Екслібрис музею О. Саєнка», ілюстрація до твору Ф. Достоєвського «Злочин та кара»), гравюри на картоні («Натюрморт з глеками», композиція «Бенкет у Лисянці» за твором Т. Г. Шевченка «Гайдамаки») й пінокартоні («Академічний натюрморт»). Живопис представлено творами у техніках акрилового й олійного живопису. Це здебільшого Карпатські пленерні навчальні етюди, виконані під керівництвом фахових викладачів КДАМ ім. М. І. Чембержі Межибовської А. М. та Соловйової О. Б. (озеро Синевир, водоспад Шипіт, гірські мотиви). Також представлено твір, виконаний у техніці вітража. Це твір — присвята мужності й людяності українських кіборгів (вітраж «Українським кіборгам присвячую…»). Твори, що представляють комп’ютертну графіку, виконані самостійно. Їх можна вважати підсумком десятирічної праці юного митця, починаючи від семирічного віку. Представлено фрагмент комікса за власним сценарієм («Сім гріхів»), композицію «Вуличні початківці» та серію портретів.