Таємниця доктора Фауста

Національний академічний театр опери та балету України імені Тараса Шевченка запрошує відразу на два балети за один вечір. Балет «Широко заплющені очі» у постановці Віктора Іщука та ПРЕМ’ЄРУ балету «Доктор Фауст» на музику Р. Вагнера, Г. Берліоза, Ш. Гуно, Дж. Пуччіні, В.Белліні.

Таємниця доктора Фауста

Балет «Доктор Фауст» — неокласична вистава в жанрі сатиричної трагедії за мотивами однойменних творів Йоганна Воольфганга фон Гете та Кристофера Марлоу. В постановці використовуються техніки неокласичного, класичного, історико-побутового танцю, пантоміми, а також вокал. Оперні арії символізують божественне втручання, хор — спасіння душі Фауста, пантоміма — діяння Мефістофеля та неокласика, як внутрішній світ та переживання головного героя — Доктора Фауста…

Хореограф та режисер-постановник — Віктор Іщук, диригент-постановник — Микола Дядюра. Дійові особи та виконавці: Фауст (Сергій Кривоконь, Ян Ваня), Гретхем (Наталія Мацак, Анастасія Шевченко), Німфа (Катерина Курченко, Ірина Борисова), Мефістофель (Віктор Іщук, Даніїл Сілкін), оперні арії (Лілія Гревцова, Ольга Фомічова). Артисти балету та хор Національної опери України.

— Нестандартні часи потребують нестандартних рішень, — розповів Віктор ІЩУК. —. Я прийшов до нашого директора Петра Яковича Чуприни та запропонував поставити цей балет. Пообіцяв, що ми зробимо дуже швидко. Микола Дядюра майже миттєво зібрав музику по моєму запиту. Потім ми багато годин провели в кабінеті, слухали, робили купюри.

Так, вісім репетицій — це швидко, але перед тим були сотні годин, коли я наодинці це все продумував і робив. З вибором солістів сумнівів не мав. З Наталею Мацак і Сергієм Кривоконем ми працювали в попередній постановці — балеті «Широко заплющені очі».

Є 25 класичних балетів, які існують сотню років. Їх неможливо перевершити, це основа основ, справжня класика. Але суспільство має запит на щось нове.

Ми танцюємо два балети в парі. У першому відділені — «Широко заплющені очі», а після антракту — «Доктор Фауст». За настроєм це два різних балети. Перша вистава не сюжетна. Коли я її створював, моїм бажанням було, щоб ніхто нічого не зрозумів. Я серйозно. Коли питають, про що ця вистава, я відповідаю: «Про вас». Це вистава про різні стосунки, в ній кожен побачить щось своє.

А «Доктор Фауст» — сюжетна вистава, в ній є персонажі зі своїми ролями. Я танцюю Мефістофеля, бо образ мені близький. Я й у житті не романтик, а реаліст. Бути водночас постановником і танцювати одну з основних партій в балеті дуже важко. Але завдяки цьому процес постановки й проходить так швидко.

Крім хореографії, велику увагу слід приділяю світлу. Загалом у цьому балеті понад 300 світлових положень.