Краса природи в полотнах сучасних художників

У Центрі Української культури та мистецтва нещодавно відкрили дві виставки живопису українських художників. Микола Кононенко презентував проект «La Viva Vita», а Ірина Діброва представила свою «Пейзажну Україну».

Ірина Діброва — член Спілки дизайнерів України. 1988 року разом із групою художників організувала ТОВ «Гончарі» на Андріївському узвозі. Вона учасниця всеукраїнських і міжнародних виставок. Її твори зберігаються у приватних колекціях України та інших країн. Любов до України вона намагається передати у своїх картинах, що об’єднані назвою «Пейзажна Україна».

Одне з улюблених місць художниці — село Пирогове, де розташувався Національний музей народного побуту та архітектури України. Краєвиди цього унікального музею зображені на картинах «Зимовий полудень», «Вітряки», «Дерева взимку», «Село Пирогово», «Зима в Пирогово» та інших. Чимало в експозиції і оригінальних натюрмортів: ««Букет сухих квітів», «Натюрморт з соняшником», «Конвалія», «Примула», «Український натюрморт», «Натюрморт з калиною». Також І. Діброві подобаються церкви. Українські храми вона зобразила на картинах «Церква Спаса на Берестові» і «Георгіївська церква».

Український художник, член НСХУ Микола Кононенко народився 1940 року в місті Актюбінську (Казахстан), проте все його свідоме життя пов’язане з Україною. Тут він закінчив Київський державний художній інститут (нині Національна академія образотворчого мистецтва та архітектури), де його вчителем був відомий митець Василь Гурін. Саме в Україні відбулися десятки персональних і колективних виставок.

Любов до життя пан Микола вже понад півстоліття переносить на картини. Його полотна сповнені чистої радості, вони немов випромінюють особливу феєричну красу. Відтак і народилася назва виставки «La Viva Vita».

Творчий доробок Миколи Кононенка, як витонченого майстра станкового живопису, визначається тематичною і жанровою різноманітністю — від монументальних полотен, сповнених філософського узагальнення, до камерних творів.

Портрети, пейзажі, натюрморти, створені митцем, завжди вражають свіжістю колориту й сповнені неповторної поетичності. Органічне поєднання високої культури реалістичного малюнка з декоративністю кольору й живописною виразністю — результат наслідування кращих традицій європейського і вітчизняного живопису кінця ХІХ — початку ХХ століття.