«Аліса в Задзеркаллі» — нова прем’єра театру «Київ Модерн-балет» вже в листопаді!
30 листопада 2024 року, за фінансової підтримки Департаменту культури КМДА, Академічний театр «Київ Модерн-балет» представить новий балет на дві дії «Аліса в Задзеркаллі». Музика українського композитора Івана Гаркуші (John Hope). Прем’єра відбудеться на сцені МЦКМ Жовтневий палац.
Балет «Аліса в Задзеркаллі» є авторським переосмисленням класичної казки Льюїса Керрола через призму сучасної хореографії. Хореографиня Катерина Курман втілить у своїй роботі унікальне бачення внутрішнього світу героїв через складні танцювальні форми.
Постановний склад балету «Аліса в Задзеркаллі»: Катерина Курман, хореографиня, провідна артистка Академічного театру «Київ Модерн-балет» авторка лібрето, хореографії та постановки балету. Іван Гаркуша (John Hope) — український композитор, автор електронної музики до балету. Дмитро Курята — художник костюмів. Данило Василенко — сценограф.
У центрі сюжету балету «Аліса в Задзеркаллі» — захопливі, сповнені таємниць й тривог пригоди Аліси в чудернацькому світі підліткових мрій. Це історія, де реальність розсипається на очах, поступаючись місцем загадковому світу Задзеркалля — своєрідного лабіринту, де звичайні закони втрачають силу, а фантазії оживають, набуваючи нового змісту. Тут, у світі підсвідомості, свідоме, несвідоме та надсвідоме ведуть химерний танок ніби на «велетенській шахівниці», де кожен наступний крок — це гра розуму, емоцій та внутрішніх протистоянь. Аліса, втягнута у вир цього загадкового світу, з кожним кроком все далі віддаляється від реальності, занурюючись у найпотаємніші, але спокусливі лабіринти своєї підсвідомості. Куди приведе її ця подорож? Які приховані істини вона відкриє на своєму шляху? Хто вона насправді — дівчина, що втекла від суворої реальності, чи хтось більше?
Цей сучасний балет змусить задуматися над глибиною людської душі, її здатністю до трансформації та життєстійкості у світі, що постійно змінюється. Адаптація до нових умов, рух уперед крізь перешкоди — це ті теми, які огортають історію «Аліси в Задзеркаллі».
Постановники про роботу:
Катерина Курман: хореографія як мистецтво внутрішнього діалогу у балеті «Аліса в Задзеркаллі». У своїй майбутній роботі Катерина Курман досліджуватиме межі свідомого та підсвідомого, розкриваючи внутрішній світ головних героїв: Аліси, Королев, Капелюшника, Круть, Верть та ін.
«Для мене Аліса — це не просто дівчинка, а внутрішньо дуже сильна особистість, яка, попри всю тендітність, приховує у собі величезну енергію. Вона мандрує в лабіринтах своєї уяви, намагаючись віднайти стабільність та тепло серед постійних злетів і падінь. За її тендітністю ховається справжня сила, яка тільки зростає й допомагає їй впоратися з усім, що зустрічається на її шляху», — зазначає Катерина Курман.
Хореографка застосовуватиме комплексний підхід до руху в балеті, який поєднує абстрактні й символічні жести з природними реакціями тіла, створюючи багатошарову естетику, що віддзеркалюватиме злам реальності у світі Задзеркалля.
«У хореографії для мене важливо показати три світи, через які проходить Аліса. Реальність тут приземлена і зрозуміла, вона буденна. А уявний світ — це те, що мозок малює у кольорах і грайливості, створюючи фантастичних персонажів та ситуації. Дуальний світ — це злиття реального та уявного, але з протилежним настроєм. Це ніби перевернена реальність, буття й небуття водночас», — зазначає Катерина Курман.
Постановка обіцяє стати яскравим прикладом сучасного балету, де хореографія функціонуватиме як багатовимірна мова, здатна відобразити складну динаміку людської психіки та її взаємодію з навколишнім світом.
Дмитро Курята: концептуальний дизайн костюмів у балеті «Аліса в Задзеркаллі»
Український художник костюмів Дмитро Курята представить новаторське бачення сценічних образів у балеті «Аліса в Задзеркаллі». Основною концепцією його роботи стане дослідження контрасту між буденністю та фантастикою, де класичні архетипи одягу будуть переосмислені через призму сюрреалізму. Костюми поєднуватимуть сучасні модні тенденції з екстравагантними елементами, які відображатимуть парадокси й викривлення реальності, характерні для внутрішнього світу Аліси.
«Для мене важливо не лише створити візуально ефектні костюми, але й забезпечити їхню функціональність. Вони мають підкреслювати хореографічну лінію, дозволяючи виконавцям зберігати свободу рухів, і водночас втілювати емоційне та сюжетне навантаження кожного персонажа», — зазначає Дмитро Курята.
Майбутні костюми стануть синергією форми та концептуального змісту, посилюючи атмосферу постановки через оригінальні дизайнерські рішення.
Іван Гаркуша (John Hope): авангардне звучання електронної музики у балеті «Аліса в Задзеркаллі».
Український композитор Іван Гаркуша (John Hope) створив унікальну музичну композицію до балету «Аліса в Задзеркаллі». Його твір поєднує вокал, акустичні та електронні інструменти, створюючи ексклюзивне авангардне звучання. Синтез ембієнту, електроніки та інструментальної музики формує сюрреалістичну атмосферу, яка переплітається з кожним моментом вистави.
«Моя мета — занурити слухача у світи реального та уявного, підкреслити настрій персонажів та передати сюжет через багатошарові звукові ландшафти й емоційні акценти», — зазначає композитор.
Данило Василенко, сценограф, поділився своїм баченням сценічного оформлення балету: «Поліфункціональні конструкції будуть оснащені вікнами та створюватимуть ілюзії, такі як рух потягу, будинку, школи тощо. Особливе місце на сцені займатимуть ліхтарі, які завдяки освітленню утворюватиме ілюзію зміни розміру. Лавка-трансформер, яка змінюватиме своє призначення, додасть динаміки та гнучкості хореографічному малюнку. Сценічне оформлення завдяки своїй функціональності та багатогранності, допоможе розкрити ідеї та проблематику постановки, підкреслюючи символізм і надаючи нові можливості для хореографії».
Прем'єра балету обіцяє бути неповторною музичною подорожжю у світ загадкової Аліси та її пригод за межами реальності.
Другий показ балету — 26 січня 2025 р.