Школа для художників театру

В Інституті проблем сучасного мистецтва відбулася Осіння школа сценографії, проведена Національною спілкою театральних діячів України за підтримки Українського культурного фонду культури.

Школа для художників театру

В Інституті проблем сучасного мистецтва відбулася Осіння школа сценографії, проведена Національною спілкою театральних діячів України за підтримки Українського культурного фонду культури.

Цей захід став першим проектом НСТДУ, який повністю присвятили сценографії. Його мета — сприяти фаховому зростанню українських художників-постановників. Серед завдань школи: стимулювання розвитку сценографічного мистецтва в Україні через підвищення професійності молодих сценографів, розширення кола їхні професійних з’вязків, а також презентація кращих напрацювань учасників керівникам театрів та режисерам.

Творчим куратором виставки виступив Сергій Маслобойщиков — відомий український кінорежисер, сценарист, театральний режисер, режисер телебачення та реклами, графік, живописець, театральний художник, дизайнер театральних костюмів. Митець є автором сценографії до майже 50 вистав та режисером-постановником 13 вистав у різних театрах України та світу. Сценографія Маслобойщикова чотири рази відзначалася «Київською пектораллю», а також преміями ім. В. Клеха та Ф. Нірода, Золотою медаллю Національної академії мистецтв України в галузі театру.

Безпосереднє знайомство з особливостями підходу до сценічного простору такого художника як Сергій Маслобойщиков, спонукало молодих сценографів, які приїхали до Києва з усієї України, до створення власного творчого стилю, сприяло виробленню нестандартного підходу до аналізу художнього тексту, а також має допомогти знаходити спільні точки перетину в роботі з режисерами.

Під час відкриття школи відбулося спілкування українських режисерів та сценографів. Своїм професійним досвідом поділилися Сергій Маслобойщиков, а також художні керівники Київської академічної майстерні театрального мистецтва «Сузір'я» Олексій Кужельний та Київського академічного театру юного глядача на Липках Віктор Гирич, завідувач відділу культурних стратегій, ініціатив та технологій Інституту проблем сучасного мистецтва Сергій Васильєв. Відбувся зацікавлений діалог режисерів та сценографів, який допоміг знайти ідеї до нових театральних постановок.

Учасники школи мали змогу ознайомитися з VІІ виставкою сценографії підготовленої в межах проекту «Театр без театру» та присвяченої пам’яті Олени Багатирьової (1963−2017), яка створила власний театр, — в експозиції. Олена Анатоліївна стала лауреатом фестивалів «Золотий лев» (Львів) та «Слов'янські зустрічі» (Гомель), також отримала «Київську пектораль». Була автором сценічного оформлення та костюмів до більш ніж 50-ти вистав у театрах України та Білорусі. Творчості Богатирьової було притаманне побутове вирішення сценічного простору та костюма, а також їхня послідовна трансформація протягом спектаклю.

У творчому доробку мисткині костюми до вистав «І сказав Б…» за О. Шипенком, «РЕхуВІлійЗОР» за М. Гоголем і М. Кулішем, «Войцек» Г. Бюхнера (усі — Київський академічний Молодий театр), сценографія та костюми до вистав «Гетьман Дорошенко» Л. Старицької-Черняхівської (Тернопільський обласний музично-драматичний театр ім. Т. Шевченка), «В очікуванні Ґодо» С. Бекета та «Сон літньої ночі» В. Шекспіра (обидві — Берегівський угорський театр ім. Д. Ійєша), «Ніч на Полонині» (Київський театр юного глядача) та інші. В експозиції представлені твори, створені художницею театру протягом різних років.

Інша виставка — «Сам собі режисер», на якій були представлені роботи відомих українських театральних художників. Серед експонатів — світлини з ескізами до вистав «Вуличний вертеп» Пилипа Азаренка з Одеси; «Апельсинова принцеса» К. Гоці, «Сто тисяч» І. Карпенка-Карого та «Наша Наталка» Тетяни Власенко із Запоріжжя; «Маленький принц» Екзюпері та «Як Боги упадуть безпечно не буде» С. Дімітрієвіч Олени Супрун з Харкова; «Пригоди Карлсона», «Труфальдіно, або слуга двох панів», «Дванадцята ніч» Олени Рикусової з Миколаєва; а Богдан Поліщук зі Львова представив свої ескізи до лялькових вистав.

Молоді художники обговорили ці роботи. Крім цього відбулися міні-виставка робіт учасників школи, презентація можливостей комп’ютерного ЗD макетування, майстер-класи із сценічного світла, перегляд вистав театрів Києва та аналіз сценографічних рішень; створення ескізів за завданням режисера. А в останній день роботи Осінньої школи сценографії відбувся круглий стіл «Режисер і сценограф».

Фото автора

Школа для художників театру
Школа для художників театру
Школа для художників театру
Школа для художників театру
Школа для художників театру
Школа для художників театру
Школа для художників театру
Школа для художників театру
Школа для художників театру
Школа для художників театру
Школа для художників театру
Школа для художників театру