Вакцинація від поганого настрою

Святковим Гала-концертом завершила свій 86-й театральний сезон Національна оперета України. У шоу-програмі на глядачів чекали улюблені хіти та багато несподіваних прем’єр.

Це вечір став тріумфальним фіналом непростої, але насиченої яскравими подіями мистецької дистанції. Під час концерту прозвучали кращі музичні композиції, щемливі та ліричні фрагменти з мюзиклів, веселі та завзяті номери з улюблених оперет. Кожен номер публіка зустрічала гучними та щирими оплесками.

А на передодні концерту ми поспілкувалися з тими, хто мав пряме відношення до 86-го театрального сезону, який щойно добіг кінця.

— Під час цього театрального сезону працювали в умовах карантинних обмежень, — зазначив балетмейстер-постановник концерту, заслужений артист України Вадим Прокопенко. — Активно задіювали малі сцени, яких у нас п’ять. Реалізували там низку прем’єрних проєктів. У травні відкрили оновлений зал великої сцени. Через кілька днів після цього тут відбулася прем’єра мюзиклу «Доріан Ґрей», який відразу набув популярності. Кожен його показ відбувається з аншлагами. Я щасливий, що глядач повернувся до театру. У цьому році закінчили театральний сезон 25 липня. Так довго ще ніколи не працювали. А 15 вересня розпочнеться наш 87-й театральний сезон.

— Цього разу програма випромінює різні грані сприйняття музики від класичного Гранд Па з балету Мінкуса «Дон Кіхот» до екстравагантного і дещо брутального Tango Roxanne з мюзиклу «Мулен Руж», від елегантного вальсу Ядвіги з оперети Оффенбаха «Робінзон Крузо» до шедеврів Елтона Джона з мюзиклу «Король Лев». Родзинки вечора пісні у стилі Сари Брайтман та Алессандро Сафіна, — розповів диригент-постановник, заслужений діяч мистецтв України Сергій Дідок. — Глядачі, які полюбили наш театр і ходять до нас постійно, вже знають репертуар Національної оперети України. Звісно, хочемо їх чимось здивувати. Саме тому до таких концертів готуємо якісь родзинки.

— У нашому театрі панує творча єдність, нам дуже подобається те, що ми робимо, — наголосив хормейстер-постановник, заслужений діяч мистецтв України Ігор Ярошенко. — Обожнюємо наш театр. А наші творчі пошуки дають хороші результати. Ми театр різножанровий, тобто — широкого профілю. Для нас все близьке. Висока класика — це оперети Кальмана, Штрауса, Легара, опери Верді, балети Мінкуса. Другий відділ — сучасні мюзикли, зарубіжна естрада, українські речі. Цей концерт представляє собою вибуховий різножанровий мікс.

Сезон, що минув, був дуже цікавий і насичений, хоча й короткий. До цього працювали дистанційно. А коли зібралися на сцені, то в усіх був неймовірний запал енергії. Видали надзвичайно потужний мюзикл «Доріан Ґрей». Вдало провели фестиваль «Офест», за яким люди дуже скучили. Адже через пандемію цього фестивалю не було минулого року.

— На великій сцені працювали з 14 травня, але працювали дуже плідно, — підсумував розмову генеральний директор-художній керівник Національної оперети України, народний артист України Богдан Струтинський. — Мали надзавдання перед глядачем, віддати 70 вистав, які ми заборгували через пандемію. В основному його виконали. Залишилося лише 11 вистав та 8 спільних заходів, які маємо зробити з різними організаціями. Але це вже дрібниці.

Липень місяць, на дворі шалена спека, а в нас аншлаги. Це дуже радує. Основне завдання, щоб глядач був задоволений, щоб він отримував насолоду і позитивні емоції від театру. Ми змогли цього досягти.

Прем’єра мюзиклу «Доріан Ґрей» мала хороший розголос. Вистава робилася з використанням нової сценографії, нової машинерії сцени. Це наше механічне коло, ліфти, використання тих технологій, які ми робили за крайні роки і період пандемії.

Наша вистава «За двома зайцями» у листопаді святкуватиме 10 років. Вона йде двічі на місяць при повних аншлагах, глядач її дуже любить. Також глядачам подобаються мюзикли «У джазі тільки дівчата», «Сімейка Адамсів», класична оперета. Загалом важко виділити якусь постанову, яку б люди любили більше чи менше. Думаю, що це питання смаків.

Сезон був особливий тим, що ми зробили велику сцену. Це знакова подія не тільки для нас, а й для всієї держави. Вдалося втілити цей проєкт за короткий час. Нас вже охрестили українським театральним Версалем. Ми пишаємося цим.

Національна оперета України сім років поспіль тримала перше місце з продажу. У нас були найкращі показники по глядачу серед українських театрів. Деякі місяці показники доходили до 98%. Повернути їх важко, але ми йдемо по цьому шляху і думаю, що досягнемо цієї мети.

Серед планів — драматична опера «Амадеус» на музику В. А. Моцарта, за мотивами п’єси «Амадей» Пітера Шеффера, над проєктом працює Максим Голенко. Три роки тому зняли з репертуару оперету Імре Кальмана «Сільва» і вже готуємо нову версію цієї класичної оперети. Вирішується питання отримання ліцензії на постановку мюзиклу «Mamma mia». Над новими проєктами на малих сценах працюватимуть Олександр Білозуб та молода режисерка Влада Білозоренко. Також планується проєкт за підтримки УКФ спільно із Бірмінгемською оперою.

Київський театр оперети — театр широкого профілю, мікс з різних жанрів. У минулі роки більший наголос робили на мюзикли. Нам потрібно було зачепити нову публіку. Ми досягли цього. Український глядач почав звикати до бродвейських мюзиклів.

Люди, які ходять до Національної оперети України, вакцинуються від поганого настрою. Ми не кажемо до побачення, а до наступної зустрічі. У вересні знову зустрінемося в стінах нашого театру…

Напевне всі, хто цього вечора був у Національній опереті запам’ятають святковий Гала-концерт надовго, а можливо й назавжди. Вдячна публіка довго не хотіла відпускати зі сцени заслужених артистів України Галину Грегорчак-Одринську, Валерію Туліс, Володимира Одринського, Арсена Курбанова, Дмитра Шарабуріна, Анатолія Погребного, Тамару Ходакову, Ірину Беспалову-Примак, Асю Середу-Голдун, Любов Доброноженко, солістів-вокалістів та солістів балету театру. Також бурхливі оплески лунали на адресу хору, балету та оркестру театру.

Отож, Національна оперета призначає нове побачення для глядачів на 15 вересня!

Фото надані прес-службою театру.