Москвоцентричне прокляття української історіографії

У програмі говоримо про один з найбільших капканів, які поставили московити в нашому історичному минулому.

Саме цей капкан, не дає нам ширше поглянути на свою історію, а натомість скеровує всю історичну увагу в одному напрямку — промосковському. Так і виходить, що, скажімо, тюркські народи на підсвідомому рівні в нас асоціюються з недругами більше, ніж московити, а православна церква москвоординців ближча нам по духу за католицьку чи протестантські.

Про необхідність переходу від нинішньої москвоцентричної до україноцентричної історіографії України розповідає незалежний дослідник історії України Сергій Коваленко.

На болотах ще у 19 ст. розробили маніпулятивну теорію, що Київ за історичним правом належить москві, а через історичні маніпуляції рф тюркські народи на підсвідомому рівні в нас асоціюються з недругами більше, ніж московити. Про це під час ефіру заявив незалежний дослідник історії України Сергій Коваленко.

«Українців можуть знову через певний час затягувати до московитів. Адже всі ці історичні конструкції, які свідомо та несвідомо підтримуються в Україні, закладалися у 19 сторіччі, коли у москві та петербурзі починалося осмислення цієї історії. Зокремаз наперед визначеним результатом, що Київ за історичним правом належить москві. Також, що в етногенезі руських, значну роль відіграли русичі, які жили раніше в Києві, але після татаро-монгольської навали переселилися на болота. Це так звана погодінська концепція», — каже дослідник.

За його словами, саме російській історик М. Погодін був одним з творців московської історіографії, яка не є наукою. Це пропагандистська концепція.

«Він доводив, що росіяни жили у Києві, а потім були змушені переселитися у Залісся. А в Києві оселилися не руські, а в кращому разі малороси. Це так звані маленькі руські, які потребують старшого брата. Саме Погодін здійснив декілька вояжів до Львова, після чого з його подачі там виникло сумновідоме москвофільство. Він привіз туди не тільки свою концепцію, а ще й сипонув грошенятами. І цей рух там був, а ж до 1914 року. Там дивилися на москву, як на «фетішград», звідки прийде щастя. На жаль, ця концепція продовжує ще жити.

Українській історик М. Грушевський же навпаки звернув увагу на дослідження з історичних джерел, що ніякого знелюднення території біля Києва не було і життя продовжувалося", — підкреслює історик.

Також дослідник зазначив, що росіяни протиставляють тюрків Київській Русі. Концепція ворожості до тюркського світу залишається і у М. Грушевського і перейшла на жаль до наших часів.

Крім того, історик зазначив, що події, які трапилися в Україні після 1240 року чомусь не досліджуються. Наприклад, за радянських часів за такі дослідження можна було отримати тюремний термін. З історії скажімо випала пандемія Чуми, яка почалася в 1343 році. Хоча саме чума змінила кордони та політичні устрої всієї Європи.

«Складається враження, що більшість втрат відбулися не від татаро-монгольської навали, а від чуми. Однак істориками все це списано на татаро-монгольську навалу. Хоча в історії України згадки про цю чорну смерть чомусь оминаються. В результаті утворилася велика прогалина, через що від нас вислизає історія утворення українського козацтва. Адже саме в той час відбувалося його формування. Спочатку, як тюркське. До речі, 30% шляхетських родин Речі Посполитої були тюркського походження. Зокрема Виговські. Тож через змішання культур виникло Військо Запорозьке — перша українська держава. Саме цим і пояснюється величезна кількість тюркських слів у нашій козацькій структурі. Наприклад, отаман, майдан, шаровари», — резюмує дослідник.

~~~

🔔 Тисніть на «дзвоник», щоб отримувати сповіщення про нові відео на каналі

✅ Приєднуйтесь у соцмережах:

YouTube: youtube.com/@i-ua

Facebook: www.facebook.com/IUA.TV

Telegram: t.me/iuatv

Twitch: www.twitch.tv/infouatv

~~~